EntreAction Erasmus+ AB Projesi İkinci Çalıştayı Polonya Szczecin’de gerçekleştirildi

"EntreAction: Girişimcilik Eğitiminde Yenilikçi Bir Vakadan Video-Hikayeye Yaklaşımı" konulu Avrupa Birliği Projesinin ikinci  çalıştayı, 27-31 Mart 2023 tarihlerinde  Polonya, Szczecin Denizcilik Üniversitesi ev sahipliğinde, proje yürütücüsü Doç. Dr. Veneta Hristova koordinasyonunda gerçekleştirildi.  Çanakkale Onsekiz Mart  Üniversitesi’nden Turizm Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mustafa BOZ ve İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Hülya ÖNAL’ın katıldığı Çalıştaya, Bulgaristan - St. Cyril ve St. Methodius Üniversitesi, Polonya -  Szczecin Denizcilik Üniversitesi,  Finlandiya - Tampere Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Almanya - Leipzig Üniversitesi, Portekiz - Aveiro Üniversitesi, ile Polonya - Science4People danışmanlık kuruluşunu temsilen  onaltı eğitmen ve bilim insanı katılırken, diğer proje ekibi çevrimiçi olarak toplantıları takip etti. Çalıştayda, görsel düşünme uygulamaları ve kağıttan dağıtıma kadar görsel-işitsel içerikle bir iş hikayesinin nasıl anlatılacağı konusunda seminer verildi, eğitim alındı. Bunun yanında, girişimcilik eğitimi vakaları geniş ve kapsamlı bir şekilde tartışıldı. Proje ortakları, girişimcilik/ iş geliştirme süreçlerinin çeşitli adımlarının pratik deneyimlerini paylaşarak benzersiz ve ilham verici ilginç girişimcilik hikayeleri sundular. Hikâye başlıklarının önemi, hikâyelerin metodolojik ve eğitimsel temelleri gibi unsurlar tartışıldı. Çanakkale Onsekiz Mart  Üniversitesi’nden Prof. Dr. Mustafa BOZ, dördü Çanakkale’den biri İstanbul’dan başarılı beş girişimcinin hikayesini sundu. Prof. Dr. Hülya ÖNAL senaryo hazırlama teknikleri konusunda bir sunum gerçekleştirdi. Yüksek öğrenimde Avrupa Komisyonu Erasmus+ İşbirliği ortaklıkları girişimi kapsamında finanse edilen proje, katılımcı öğrenme ile yaratıcı öğrenme/ öğretmeyi birleştirerek modern eğitim süreçleri için dijital araçlar geliştirmeye odaklanıyor. Ayrıca, Proje ile Endüstri 4.0 ve 5.0'ın gerçeklerine uygun bilgi, beceri ve yeterliliklerin sinerji haline getirilmesi ve daha fazla dijital okuryazar öğretmen yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.