Çanakkale Tanıtım ve Geliştirme Kurulu Toplantısı Troya Müzesi’nde Yapıldı

'

Çanakkale Valiliği İl Kültür ve Turizm Müdürlüğünce İl Tanıtım ve Geliştirme Programı kapsamında oluşturulan “Çanakkale Tanıtım ve Geliştirme Kurulu” toplantısı  29. Temmuz 2021 tarihinde Troya Müzesi toplantı salonunda gerçekleşti.

81 ilin tamamında uygulanması planlanan İl Tanıtım ve Geliştirme Programı  kapsamında 7 pilot ilden biri olarak seçilen  Çanakkale’de “Çanakkale Tanıtım ve Geliştirme Kurulu” oluşturularak, kurulun ilk toplantısı gerçekleştirildi.

Çanakkale Tanıtım ve Geliştirme Kurulu toplantısına; Vali İlhami AKTAŞ, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Sedat MURAT, Vali Yardımcısı- İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Abdullah KÖKLÜ, Çanakkale Savaşları Gelibolu Tarihi Alan Başkan Yardımcısı  Zülküf MEMİŞ, Tanıtma Genel Müdürlüğü İl Tanıtım ve Geliştirme Proje Koordinatörü Gökçe İNCE, İl Kültür ve Turizm Müdürü Murat YILMAZ, Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı Genel Müdürü Elif BALCI FÜSUNOĞLU, ilgili kurum müdürleri, Turizm Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mustafa BOZ ve turizm sektörümüzün değerli paydaşları katılım sağladı.

İl Kültür ve Turizm Müdürü Murat YILMAZ’ın açılış konuşması ile başlayan toplantıda, Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı Genel Müdürü Elif BALCI FÜSUNOĞLU ve Tanıtma Genel Müdürlüğü İl Tanıtım ve Geliştirme Proje Koordinatörü Gökçe İNCE, İl Tanıtım ve Geliştirme Programının genel amacı, paydaşları, hedefleriyle ilgili bir sunum yaptı. Tribal Worldwide İstanbul Stratejik Planlama Direktörü Ceren ŞEHİTOĞLU da turizmle destinasyonlarıyla ilgili bilgilendirmelerde bulundu.

Sayın Valimiz İlhami AKTAŞ ve değerli katılımcılarımız, Troya Müzesi’nde  gerçekleşen “ Perdeler Açılıyor” etkinliği kapsamında yapılan “Atatürk’ün Şahsi Eşyaları”  konservasyon uygulamalarını ziyaret etti. Çello ve yan flütten oluşan müzik  dinletisinin ardından, toplantının ikinci oturumu açık oturum şeklinde tüm katılımcıların yorum ve görüşlerinin dinlenmesi ile devam etti.  İl Tanıtım ve Geliştirme Programı ile destinasyon tanıtımı için çalışan tüm paydaşların sürdürülebilir bir iş birliği geliştirmesi, etkili ve sonuç odaklı tanıtım çalışmalarının ortaya koyulması, rakip destinasyonlardan farklı bir kimlik yaratılması, markalaşma ve iletişim süreçlerinin güçlendirilmesi ve destinasyonun dijital dünyada görünür kılınması hedeflerinde ortak görüşe sahip oldukları gerçekleştirilen açık oturumda dile getirildi.